4 Oca 2016

Reglan kollu Keçe Kabanım



 Selamlar ,
Sizleri 2 aydır elimde süründürdüğüm keçe kabanımla tanıştırayım:):)
Bu kış giyebileyim diye kendimi gaza getirdim ve de bitti şükür.


 Dergi yukarıda solda gördüğünüz pratik Dikiş sayısından,sağdaki reglan kollu model.
Kalıp yine epey büyük,normalde arka ortasında dikiş yok ama ben
daraltma yapma amacıyla diktim arka ortayı.



 Neyse sözü artık fotograflara bırakıyorum.



 Kalıpta kolları ve bedeni uzattım.












Sonra ön ve arka kolları bu şekilde önce iğneyle tutturdum sonra teyelledim.


Kolları bedene yine önce iğneledim sonra teyelledim.Ve bir giydim,Amaaaniiinn sanki 48 beden gibi,tamam zaten daracık olmasın istiyordum da bu kadar da bol olacağını tahmin etmemiştim.Normalde 40 beden giyiyorum bu arada.Daha sonra yukarıda dediğim gibi arka ortadan ve yanlardan makinada içeri girerek diktim.
Ön tarafa 6 cm lik bir şerit kesip ekledim ,içe doğru kıvırıp ütüyle bastırdım,daha sonra dikişsiz kısmına astar dikilecek.







Bu aşamadan sonra görünüm bu,tabi ben bu halinden 1 ay sonra tamamlayabildim o başka:):):)
Astar dikimi beni zorladı biraz, ilk defa astarlama yaptım diyebilim,daha önce kızıma diktiğim kabanda astar vardı ama o küçük oldugundan daha kolay gelmişti ve çok hatam vardı.Bir de kaban ölçülerinde çok oynama yaptıgım için astarı nasıl keseceğimi bilemedim,ölçüler basta tutmadı,astar da kabandan büyük oldu.sonra onu da daralttım.Yani normalde kabanı kullandıgım kalıpla bir cm genişlik vererek kesmeliydim astarı.







Önce kolları resimdeki gibi ters cevirdim,ama yüzü yüzüne gecek şekilde iğneledim,cevirdim kontrol ettim ve diktim.










Sonrasını çok sıkışık bir zzamanda yaptıgımdan maalesef fotograflayamadım,şöyle anlatayım:
Önce ön ve arka pervazları birbirine diktim,daha sonra kabana yerleştirip diktim.
Tabi bunu astarlamaya geçmeden önce yaptım.

Astarlamada kolları diktikten sonra yaka ve yanları tersten diktim ,aşağısı açık kaldı.Evdeki bir kabanıma baktım,onun da alt kısmını dikmemişler hem dış kabanı hem de astarı katlayıp dikmişler.Tabi astar daha yukarıda olacak aşağı sarkıp kötü görünmesin diye.Sadece o kısım kaldı inşallah onu da bitiririm en kısa sürede:):)

















 Düğmeleri göstermelik diktim,içe büyük çıtçıtlardan dikeceğim.Sabırla okudugunuz için teşekkürler:):):)

8 yorum:

  1. ELinize sağlık. harika görünüyor.

    YanıtlaSil
  2. Mantonun rengide modeli de çok güzel. tam zamanında bitmiş. sıcacık tutsun seni güzel günlerde kulan canım sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Öncelikle sabrına hayran kaldım model ne çok uğraştırmış sanırım salaş bir kalıptı.Astarlamayı anlattığın için çokk teşekkürler oldukça işime yarayacak bu anlamda emeğiniz için teşekkürler gayet güzell bir kaban olmuş sağlıcakla giyesin.

    YanıtlaSil
  4. Reglan kol en sevdiğim modellerden biri, uğraştırmış ama çokta güzel olmuş canım. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. Çok sağolun tembel ben hala içine çıt çıt dikeceğim,ben giyemeden kış bitecek:):)

    YanıtlaSil
  6. Hangi sayi acaba? Ellerinize saglik çok güzel olmuş. Bunun kalibinida paylasabilirmisiniz rica etsem. Şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. merhaba ben aynımodelden dıkıyorum su an ve 40 beden kalıbıyla ama ercekten cok bol oldu bendemı ordadan kesip daraltsam , su an tegelli acaba 36 beden kalıbı cızıp tekrar kucultsemmı ben yenı basladım dıkıse pek bılgım yok bılgılındırırsenız sevınırım

    YanıtlaSil
  8. merhaba ben aynımodelden dıkıyorum su an ve 40 beden kalıbıyla ama ercekten cok bol oldu bendemı ordadan kesip daraltsam , su an tegelli acaba 36 beden kalıbı cızıp tekrar kucultsemmı ben yenı basladım dıkıse pek bılgım yok bılgılındırırsenız sevınırım

    YanıtlaSil

Çok kıymetli yorumlarınızı alalım:)))