20 Eyl 2015

TUVALET EĞİTİMİNDE ERKEN SEVİNEN ANNE ::(((((





Başlıktan da anladığınız üzere sevincim kursağımda kaldıı,aaaaaa bu tuvalet eğitimi bu kadarcık mıymış yaaaaw , amma da abartmışlar diyen bennn , işin hiç de kolay olmadığını gördüm ve de yaşadım.Gerçekten hiç bu kadar zorlanmamıştım kızımla ilgili.Daha önce ilk günlerimizi yazmıştım tabi o sadece ilk 4 gündü.Büyük ve küçük tuvaletini yaptıgını söylemiştim.

Küçük tuvaletiyle ilgili hiç sorun yaşamadık sonrasında.Arada ufak kaçırmalar oldu tabi ,ama genel olarak sorunsuz bir şekilde hallettik onu.Gel gelelim büyük tuvalete,ilk yaptıktan sonra zaten biraz korkmuştu,çok tuhaf karşılamıştı.Ama sonra eğlenceli hikayeler uydurduk ve kızımın da hoşuna gitti.Aradan birkaç gün geçti büyük tuvaletini yapmadı,karnına ağrılar girmeye başladı iyice rahatsız etti onu ama yine yapmadı,tutmaya başladı:(:(

5 günün sonunda ağrılar iyice arttı,tuvaletin başında sefil olduk resmen çok stresliydi çookk.Kızım hıçkırıklarla ağlıyor,bense hiçbir şey yapamıyordum.Sakin olmaya çalışıyordum ama beceremiyordum.Eşim yardım etmeye çalışsa kızım onu da reddediyordu.



Neyse akşam saatlerinde öyle ağlaya ağlaya uyuyakaldı,1 saat sonra yine hıçkırıklarla uyandı.Tuvalete oturmayı reddetmiyor ama gelince de yapmıyordu.Sonra acile götürdük,durumu anlatınca lavman yaptılar.Zeynep korkmasın diye ona doktorculuk oynadıgımızı poposuna ilaç süreceklerini söyledim ,çok şükür ağlamadı.Lavmandan bir kaç dakika sonra hastanenin tuvaletine koştuk zaten.O günlük sorunu hallettik.Sonra eczaneden libalaks isimli lavman ilacını alarak bir kaç günde bir kendimiz yaptık.Gündüz de arada Duphalac isimli barsak düzenleyiciyi içirdik.

Lavmanın aparatı pek guzel olmadıgından şırıngayla ilacın yarısını enjekte ettik.
Başlarda tepki göstermiyordu ama sonra lavmandan da korkmaya başladı,ona bile hikaye uydurdum.Kesinlikle işe yarıyor bu hikayeler,bu ilaç senin kakalarını çağıracak onlar şimdi oyuna dalmışlar duymuyorlar bizi,hadi çağıralım diyerek yaptık lavmanı,bazen yine de ağladı ama rahatlayınca hikayeyi kendisi de tekrarlayıp durdu.

Sonra baktık böyle olmayacak 3 günde bir lavmanla yapıyor ,o da rahatsız olunca biz devreye giriyoruz.Sonra ilacın miktarını azaltarak her gün yapalım dedik.Aslında doktorun önerdiği bu şekildeydi ama biz alışmasın aman öğrensin diyerek 2 ya da 3 günde bir yaptık.
her gün yapmaya başlayınca 3 günden sonra ilk kez ilaçsız kendisi yaptı.Aman nasıl bir bayram havası evimizde:):)Zeynep'e de bir özgüven geldi.Daha önceleri ben de hep tepesinde bekliyordum bu kez kendi haline bıraktım.Anneeeee yaptım deyince inanamadım:)O hafta çok şükür her gün sorunsuz yaptı.Bu sıkıntı hallolunca yemesi içmesi de düzeldi.Şimdi beslenmesine ayrı bir özen gösteriyorum sebze meyveye ağırlık veriyoruz.

Öğrenmiştir artık değil miii,yeniden başa dönmeyiz inşallah.Bu ay 10 yaş yaşlandım yahu:)

 İnsan bu tip durumlarda sanki aylar yıllarca bu sorunu yaşayacağını sanıyor,kendi gibi olanları arıyor,rahatlatıcı şeyler duymak istiyor.İlk çocuk olmasının deneyimsizliği ,tek başına büyütmenin zorluğu da var tabi.Netten çok araştırdım, belki benim gibileri vardır diye.Biz inşallah atlatmışızdır,Bu kadar ayrıntılı yazmamın sebebi bizimle benzer sorunları yaşayanlar varsa onlara yol gösterici olur belki.

Öyle böyle büyüyorlar zor bir süreç ama bir şekilde öğreniyorlar işte.

6 yorum:

  1. Ayy canım sıkıntılı olmuş :( İnşallah bir daha yaşanmaz..Lavman yapmak da pisikolojik açıdan iyi olmaz ama.. Zor durum.Bu sorunu yaşayanlar var çevremde de yazmıştım yazımda..Biz de de herşey ne güzeldi şu sıralar gerileme var kreşe verdiğimiz için herhalde.Çok çabuk etkileniyorlr böyle şeylerden.Kardeş, ev taşıma,kreş olumsuz davranışlar oluşturabiliyor ..

    YanıtlaSil
  2. Maalesef çoğu çocukta yaşanıyor bu sıkıntılar. Ama eninde sonunda öğreniyorlar. Büyüdükçe daha neler le karşılaşacağız. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Geçmiş olsun diyeyim. Zorlu bir süreç olmuş gerçekten. Çocuklar büyüklerini görünce gerçekten korkuyorlar. Biz de çıkan şekilleri birşeylere benzetmiştik. O şekilde alışmıştı. O zaman daha ben çalışıyordum. Annem bakıyordu kızıma. Saklanıp annemin yeni yıkanmış halılarının yanına yapmış. Yıkamadan yeni gelmiş halılar. Rulo halinde yerde duruyormuş :) İyi ki üzerine yapmamış...

    YanıtlaSil
  4. Geçmiş olsun diyeyim. Zorlu bir süreç olmuş gerçekten. Çocuklar büyüklerini görünce gerçekten korkuyorlar. Biz de çıkan şekilleri birşeylere benzetmiştik. O şekilde alışmıştı. O zaman daha ben çalışıyordum. Annem bakıyordu kızıma. Saklanıp annemin yeni yıkanmış halılarının yanına yapmış. Yıkamadan yeni gelmiş halılar. Rulo halinde yerde duruyormuş :) İyi ki üzerine yapmamış...

    YanıtlaSil
  5. Sabır ve zaman isteyen bir süreç zamanla öğrencektir . Stres yapmayın . Çocuklar makattan uygulanan her şeyden maalesef psikoljik olumsuz etkilenyorlar . Kolaylıklar dilerim . Sevgiler . :)

    YanıtlaSil
  6. Ben de kakaya mucize görmüş gibi sevinmiş, elimde oturak evdekilere böbürlenerek göstermiştim : ) Bizim endişelerimiz, başa çıkamayacağımız korkumuz çocuklara direkt geçiyor. Daha rahat olmayı deneyin, işe yarayacaktır.

    YanıtlaSil

Çok kıymetli yorumlarınızı alalım:)))