20 Tem 2015

Erkek Gömleği Dikimi (Anlatımlı-Bol Resimli)





Ta ta tatatataa taaaammmm:):):):)Evet dostlar sonunda eşime gömlek dikmeyi becerebildimm:):):)Daha önce de bununla ilgili bir girişimim olmuştu,ama eşime neredeyse 3 beden büyüktü.Daraltmaya çalışmıştım ama olmamıştı işte.Neyse bu gömleği Güler Erkan kalıbıyla yaptım,son sıradaki kısa kollu mor gmleğin kalıbını kullandım.Eşimin kendi gömleğiyle kıyaslayarak diktim.
Kursun tam kapanma zamanlarında başladım bu gömleğe ,o yüzden biraz elimde süründü tabii:):)Ama sonuş güzel oldu çok şükür,sahibi de beğendi:):):)

Kalıptaki kol kısacık kadın badilerindeki gibi:):)İstege göre uzatılıyor.Bir de gömlek kalıbının boyu biraz kısa.Bunları eşimin kendi gömleğiyle kıyaslayarak düzelttim.

Hatalarım çok oldu elbet, ben yine de başlıyorum nasıl yaptıgıma:):):)Haydi Bismillah:)






Öncelikle kalıplarımı kumaşa aktardım ve biçtim.
Ön 2 parça (pat payı var)
Arka kumaş katında
Alt yaka ve üst yaka (ikişer tane)
Kol (2 tane)
Gömleği biçerken köşelere biraz fazla dikiş payı verdim,çünkü baskı dikişi (ingiliz dikişi,fransız dikişi) adı her neyse o dikişten yapmak istedim.
Omuzları diktim,ön dikiş payını makasla keserek kısalttım.Hemen hemen arkadakinin yarısı kadar oldu.
Sonra kesinlikle üşenmedennn:):):)  kısa kısmı içe kıvırırarak ütüledim.
Yukarıdaki gibi atan köşeler katlı kısmın içinde kalıyor.

Sonra üstten diktim.


Daha sonra yakayı takmak lazımmış aslında.Yakadan sonra prova alınıp kollara geçmek daha uygun tabi.
Neyse ben kolları üstten taktım,yan dikişle beraber kol altlarını da diktim.Daha sonra kol uçlarını pat yapar gibi içe kıvırıp üstten dikiş geçtim.
Sonra daha önce işaretlediğim pat kısımlarını içe kıvırdım ve ütüyle bastırdım.


Katlı kısım arkada kaldı.

İliklerin açılacağı patı öne doğru kıvırdım,düğmelerin olacağı patı ise arkaya doğru kıvırdım.Burası tamamen kişiye kalmış.Bu arada bunların dikişli hallerini de çekmeyi unutmuşum.Üstten eşit bir şekilde dikiş yaptım.

Eveeettt en çok zorlandıgım kısma geldiik:):)Buralar zor değil de yakayı bedene takmak uğraştırıcı:)
Yukarıda görüldüğü gibi üst yakalardan birine tela yapıştırdım.Sonra yakaları yüzü yüzüne gelecek şekilde koydum ve üç tarafından diktim.alt kısım dikişsiz olacak.


Kenarlardaki fazlalıkları kestim.
Ters çevirdim ve ütüledim.

Aynı şekilde alt yakalardan birine tela yapıştırdım.



Yukarıdaki fotograflardan inşallah anlaşılıyordur.Üst yaka ,alt yakaların arasında olacak.

İğnelediğim yerden diktim,bir dahakine bu aşamaları teğelsiz yapmıcam tabii:):):):)


Fazlalıkları aldım.Şimdi alt yakaları çevirip ütüleyince aşağıdaki gibi oluyor.
Tabi ben sonradan üstten spor dikiş geçtim.Ama üst yakayla alt yakayı birleştirmeden önce bu dikişi yapmalıydım sanırım.


Yakanın bir tarafını bedene iğneledim ve diktim.Aslında diğer tarafından dikmeliymişim,belki de o yüzden zorlandım.
Daha sonra diğer kısmı da kapatıp iğneledim.
İğneli şekilde diktim ve tabiii kiiii söktümmm:):):):)Sonra TEĞEL aldım kontrol edip tekrar diktim:):):)
Demek ki neymişşş teğel başta alınacakmış:)

Cebi kalıba göre kestim,üst kısma biraz fazla pay verdim.

Pay verdiğim kısımları içe kıvırdım ve ütüledim.

Önden böyle görünüyor.
Cebin en üstünü diktim.

 Cebi bedene diktim.İlikler ve cep de bitince,giyilmeye hazııırrr:):):)





14 yorum:

  1. Elinize sağlık, güle güle giysin eşiniz. İnşallah birgün bende dikebilirim.

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel elinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Ooooo sende astin kendini, cok guzel olmus, anlatimda super. Senin ellerine saglik, esinde guzel gunlerde kullansin.

    YanıtlaSil
  4. Kumaş çekilişime bekliyorumm.
    http://lilithinalemi.blogspot.com.tr/2015/07/lilithin-kumas-cekilisi.html

    YanıtlaSil
  5. Güzel olmuş elinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. Açıklamalı yazılarınızdan çok şey öğreniyorum. Emeğinize sağlık. Siyah beyaz desenli elbisenizin bir benzerini ben de dikmeye çalışacam, kumaşı hazır bakalım nasıl olacak. Resimli yazılarınızı merakla bekliyorum. Sevgiler...Ayşe

    YanıtlaSil
  7. gerçekten harika bir anlatım ve dikim çok beğendim ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  8. Cooookkkkk tesekkur ediyorum hepibize guzel yorumlariniz beni cok mutlu etti.yaz dolayisiyla makinamdan ayriyim,cok zor zamanlar geciriyorum:))) beni gaza getirdiniz,ben kumas ve kalip eksikliklerimi tamamlayayim en iyisi.😀😀

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık canım çok başarılı bir çalışma olmuş,
    anlatımında çok net olmuş
    eşin güle güle giyinsin inşaallah..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  10. o kadar güzel anlatmıssınızki bu yaka benim araştırdığım ve bi türlü yapamadığım yakaydı gerçekten çok işime yarıyacak emeğinize sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok tesekkürler begenip faydalanmanız beni çok mutlu ediyor:):):)

      Sil
  11. çok beğendim ellerinize sağlık. sizden yardım aldım henüz dikiş dünyasında birinci basamaktayım. bende sizlerden öğreniyorum. çok çok teşekkürler. emeğiniz doğru adreslere ulaşıyor merak etmeyin. tam gaz yola devam arkanızdan bende geliyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz daha da ilerletmissinizdir .ben uzun bir ara vermistim dikise simdi simdi bi heves geldi yine😊cok tesekkur ederim😘

      Sil

Çok kıymetli yorumlarınızı alalım:)))